Den 1. Odlet z Vídně nebo z Prahy (bude upřesněno)
v odpoledních hodinách, možnost společné přepravy busem z Brna na
letiště za příplatek, let s přestupem.
Den 2. Přílet do Maskatu v časných ranních
hodinách, transfer do hotelu, odpočinek, po snídani okružní jízda
městem, která zahrnuje i návštěvu Velké mešity sultána Kábúse -
největší mešity v Ománu, která byla dokončena 2001. Patří k
největším mešitám na světě, pojme až 20 000 věřících a nalezneme v
ní největší modlitební koberec světa (rozměry 70 × 60 m, váha 21
tun, plocha 4 343 m²). Následuje návštěva muzea Bait al-Zubair, jež
hostí největší soukromou sbírku starožitných předmětů
dokumentujících bohaté kulturní dědictví a historii země. Poté
návštěva starého města, kde se nacházejí dvě portugalské tvrze ze
16. století - al-Džalali a al-Mirani. Odtud je to pár minut k
paláci al-Alam, oficiální rezidenci Jeho Výsosti sultána, před níž
lze jen krátce zastavit na fotografování. Poté odjezd na ubytování
do hotelu v Maskatu, volno k odpočinku, večeře, nocleh.
Den 3. Po snídani odjezd autobusem do velké
rybářské vesnice Quriyat cestou s pohledy na horské i mořské
scenérie. Vesnice leží mezi lagunou a mořem a vesničané prodávají
přímo na pláži ryby, na jejichž lov vyplouvají každý den časně
ráno. Ve vesnici je také strážní věž, dokreslující malebnou
scenérii. Poté zastávka u vápencového kráteru Bimah, jehož dno
vyplňuje průzračná modrozelená voda. Pokračování cesty přes Wádí
Tiwi, Wádí Šáb a přes vesnice obklopené banánovníky, mangovníky,
papájemi a datlovými palmami. Místní farmy jsou zavlažovány vodou
sváděnou z hor. Odpoledne příjezd do hotelu v Ras Al Hadd, po
krátkém odpočinku odchod na pláž k pozorování želv v jejich
přirozeném prostředí, nocleh.
Den 4. Po snídani odjezd do přímořského města Sur,
návštěva doků na výrobu typických člunů dhow, používaných od
nepaměti k plavbě v zálivu, prohlídka starého města a súků
(tržiště), kde bude volný čas k nákupům, po obědě v místní typické
restauraci odjezd autokarem od pobřeží směrem do vnitrozemí, kde se
scenérie dramaticky mění v poušť. Toto "moře písku" s názvem Ramlat
al-Wahiba se skládá z obrovských, až 100 metrů vysokých dun. Tady
přesedneme do terénních landroverů s pohonem 4×4, kterými dojedeme
do pouštního tábora al-Rahá, kde se ubytujeme a tentokrát je
zahrnuta i večeře.
Den 5. Po snídani v táboře odjezd k autokaru,
následuje tříhodinová panoramatická cesta do posvátného města
Nizwa. Už v 6. - 7. století šlo o hlavní město ománského vnitrozemí
a později se stalo sídlem ibádíjovských imámů. Mimo impozantní
pevnosti s obrovitou kruhovou věží je tu mnoho dalších historických
budov i staré súky, proslulé složitými vzory stříbrných šperků a
zejména výrobou tradičních zahnutých dýk - chandžárů. Každý pátek
se tu koná kozí a dobytčí trh s nepopsatelnou atmosférou. Večeře a
ubytováni v hotelu v Nizwě.
Den 6. Po snídani odjezd do oblasti al-Hamra,
zastávka k focení pevnosti Bahla, která byla prohlášena světovým
dědictvím UNESCO a probíhají zde renovační práce. Další návštěva je
věnována jedné z nejkrásnějších původních ománských pevností
Džabrín, která byla postavena koncem 17. století, původně sloužila
jako rezidence místních imámů a teprve později byla přeměněna na
pevnost. Poté přesedneme do terénních landroverů s pohonem 4×4 a
serpentinami vyjedeme do masivu nejvyšší hory sultanátu Džebel Šams
(v arabštině to znamená Hora slunce). Oběd, následuje sjezd dolů a
jízda do Maskatu, kde je ubytování v přímořském hotelu, večeře,
nocleh.
Den 7. Po snídani odjezd do oblasti Maskatu,
odpoledne ubytování v přímořském hotelu, volno ke koupání, večeře,
nocleh.
Den 8. Celý den odpočinek na pláži nebo u
hotelového bazénu, uvolnění pokojů ve 12.00, uložení zavazadel v
jednom pokoji, po večeři transfer na letiště, v noci odlet s
přestupem.
Den 9. Přílet do Prahy nebo Vídně, možnost
společného transferu do Brna.Cena zahrnuje | 6×ubytování v
hotelích, 1×noc v beduinském táboře, polopenzi (buď snídani a oběd,
nebo snídani + večeři), všechny vstupy do objektů uvedených v
programu, obousměrnou letenku z Prahy nebo Vídně, místní přepravu v
Ománu autokarem a terénním vozem, povinné pojištění proti úpadku
CK, místního odborného průvodce a českého tlumočícího průvodce.
|