1. den zájezdu:
Přílet do New Yorku a ubytování
Odlet z Prahy, přílet do NYC, transfer na hotel, ubytování. V
závislosti na letovém řádu krátká procházka po okolí.
2. den zájezdu:
Historický Manhattan a symboly Ameriky
První den prohlídky NEW YORKU zahájíme plavbou
lodí k soše Svobody. Po procházce kolem sochy
Svobody pokračování lodí na ostrov Ellis (návštěva muzea imigrace),
návrat lodí na jih do Battery parku. Následovat bude prohlídka
jižního Manhattanu, během které uvidíme slavnou sochu
býka, ulici Wall street, Newyorskou burzu, budovu
Federal Hall a kostel Trinity Church. Den
zakončíme u památníku 9/II Memorial (Ground Zero)
a kaple sv. Pavla. Do metra budeme nastupovat
uvnitř moderní budovy architekta Calatravy The
Oculus, která představuje let bělostné holubice míru.
Návrat na hotel.
3. den zájezdu:
Vánoční atmosféra v srdci New Yorku
Dnešní den začneme návštěvou Central parku, v jeho
blízkosti se také zastavíme na adventních trzích na náměstí
Columbus Circus, pokračovat budeme po světoznámé
5. avenue, nahlédneme do Trump
tower, navštívíme katedrálu sv. Patrika a
dojdeme až k vánočnímu stromu na náměstí Rockefeller
Plaza, možnost výjezdu výtahem na vyhlídku Top of
the Rock. Na závěr dne náměstí Times
square. Návrat na hotel.
4. den zájezdu:
Ikonické mrakodrapy a nákupní horečka
Dopoledne mrakodrap Empire State Building,
nezapomenutelný výhled na New York. Kolem poledne pokračování na
předvánoční nákupy do outletu v New Jersey.
Alternativně návštěva některého z mnoha newyorských muzeí nebo
dalších mrakodrapů, např. The Edge, One Vanderbilt nebo Freedom
tower.
5. den zájezdu:
Odlet z New Yorku
Osobní volno v centru města, transfer na letiště, v závislosti na
letovém řádu odlet s přestupem do Prahy.
6. den zájezdu:
Přílet do Prahy. |
CESTOVNÍ DOKUMENTY
Pro vstup a pobyt na území cizího státu
musejí občané ČR splňovat podmínky stanovené jeho zákony. Ke
sdělování aktuálních podmínek vstupu a pobytu na území cizího státu
je příslušný zastupitelský úřad daného státu. Následující informace
jsou určeny k základní orientaci. Ministerstvo zahraničních věcí ČR
proto doporučuje českým občanům, aby si před cestou ověřili u
zastupitelského úřadu navštěvovaného státu, zda se podmínky pro
vstup a pobyt nezměnily. Občané ČR cestující do USA musí mít
platný cestovní pas minimálně 6 měsíců od data
vstupu a provést registraci ESTA.
Každý účastník zájezdu je osobně odpovědný za dodržování pasových,
celních, zdravotních a dalších předpisů země, do níž cestuje. CK
nepřebírá odpovědnost za vízové povinnosti cizích státních
příslušníků do navštívených zemí. Prosím mějte u sebe několik kopií
cestovního dokladu, popřípadě i v elektronické podobě (např.
uložené v emailové poště). Tyto kopie mohou usnadnit řešení mnoha
situací.
VÍZUM
Pro cestování do USA bez víza musí každý cestující, včetně
nezletilých dětí, vyplnit registrační formulář
ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov) a mít
vlastní platný biometrický pas (cestovní pas se strojově čitelnými
údaji a nosičem dat s biometrickými údaji). Registraci v rámci ESTA
(Electronic System of Travel Authorization) je doporučeno provést
minimálně 72 hodin před nastoupením cesty.
Správní poplatek za souhlas v rámci systému ESTA ve výši 21 USD se
v průběhu registrace hradí platební kartou prostřednictvím webové
stránky www.pay.gov.
Více informací ohledně vstupních podmínek do USA a registrace ESTA
naleznete na webu Ministerstva zahraničních věcí:
https://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_statu/severni_amerika/usa/cestovani/visa.html
OČKOVÁNÍ Doporučuje se očkování proti žloutence
typu A i B, ale není vyžadováno.
POJIŠTĚNÍ (FAKULTATIVNÍ
PŘÍPLATEK)
Cestovní kancelář REDOK TRAVEL má
uzavřenou pojistnou smlouvu č. 1360500204 s pojišťovnou UNIQA
a.s.
Pojištění není limitováno věkem účastníka.
Pokud jste si prostřednictvím CK zakoupili komplexní pojištění,
jste pojištěni v následujícím rozsahu:
Pojištění léčebných výloh v zahraničí 7 000
000 Kč
Úrazové pojištění - trvalé následky úrazu
600 000 Kč
Úrazové pojištění - smrt následkem úrazu 300
000 Kč
Úrazové pojištění, nemocniční odškodné
(hospitalizace + nemoc) 600 Kč/den
Pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví a
věci 3. osoby 5 000 000 Kč
Pojištění zavazadel 20 000 Kč / kus (max.
40.000 Kč)
Pojištění stornovacích poplatků (80%) max.
do výše 15 000 Kč
Při pojistné události v zahraničí je třeba
kontaktovat asistenční službu v Praze - tel: +420 296 333 696, kde
oznámíte, k jaké pojistné události došlo a asistenční služba Vám
poradí, jak dále postupovat. Nezapomeňte s sebou Evropský průkaz
zdravotního pojištění (karta zdravotního pojištění v ČR).
U zájezdů v hodnotě vyšší než 19 000,- Kč
doporučujeme přiobjednat rozšířené připojištění storna zájezdu.
Smluvní vztah vzniká mezi klientem a pojišťovnou, případné pojistné
události řeší klient přímo s pojišťovnou. Součástí pojištění je i
automatické a bezplatné prodloužení platnosti pojištění pro
zpožděný návrat v případě, kdy se pojištěná osoba z důvodu zásahu
vyšší moci (např. uzavření leteckého provozu, živelná pohroma v
místě dovolené, apod.) nemůže vrátit do ČR v původně plánovaném
termínu.
Další informace o pojištění jsou uvedeny na
stránkách www.redok.cz.
Pojištění se řídí Všeobecnými pojistnými podmínkami pro cestovní
pojištění UCZ/Ces/20 a Rámcovou pojistnou smlouvou.
Pojištěný klient tímto potvrzuje, že se
seznámil s rozsahem pojištění, že převzal Všeobecné pojistné
podmínky pro cestovní pojištění, byl s nimi seznámen a souhlasí s
jejich zněním.
Cestovní kancelář je pojištěna v
souladu se Zákonem č.159/1999 Sb., certifikát pojištění na www.redok.cz.
|
ELEKTRICKÉ ADAPTÉRY
Napětí: 120 V
Frekvence: 60 Hz
Některé spotřebiče (trouby, klimatizace) s velkým odběrem používají
240 V/60 Hz. Zásuvky jsou na dva nebo tři ploché kolíky. Adaptér
bude potřeba.
VELVYSLANECTVÍ A
KONZULÁTY
Pokud ztratíte pas nebo potřebujete jinou pomoc, spojte se s
velvyslanectvím nebo konzulátem.
Velvyslanectví Washington - Embassy of the Czech
Republic 3900 Spring of Freedom St., NW, Washington,
D.C.
Telefon: +1 202 274 9100
Fax: +1 202 244 2147, sekretariát vv: +1 202 966 8540, KO: +1 202
469 8161
Nouzová linka: +1-202 570 3028
E-mail: washington@embassy.mzv.cz (sekretariát)
Konzulární úsek: con.washington@mzv.cz, passport.washington@mzv.cz,
visa.washington@mzv.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí - čtvrtek 8.00 - 17.00, pátek 08.00
- 14.30, pondělí - čtvrtek 08.00 - 17.00
Konzulární úsek: pátek 08.00 - 14.30, pondělí - pátek 08.30 -
11.30
Generální konzulát New York - Consulate General of the
Czech Republic 321 E 73rd Str., NY 10021 New York
Telefon: +1-646-422-3344,( KO-linka 3305, sekretariát . 3301)
Fax: +1-646-422-3311, KO: +1- 646 422 3363
Nouzová linka: +1-917-251-5649
E-mail: newyork@embassy.mzv.cz
Konzulární úsek: cs.ny@mzv.cz, visa.ny@mzv.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí - čtvrtek (pátek) 08.30 - 17.30
(08.30 - 15.00)
Úřední hodiny pro veřejnost: pondělí, čtvrtek, pátek 9.30 - 12.30,
středa zavřeno, úterý 9.30 - 12.30, 14.00 - 17.00
Poznámka:cs.ny@mzv.cz - cestovní doklady, ověřování, matriční
doklady, visa.ny@mzv.cz - schengenská víza a pobyty cizinců v
ČR
České centrum New York - Czech Center New
York 321 E 73rd. Str., NY 10021 New York
Telefon: +1 646 422 3399
Fax: +1 646 422 3383
E-mail: info@czechcenter.com, czechcenterny@czech.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí - pátek 10.00 - 18.00
DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA
Tel. předvolba: +1
Policie, záchranná služba, požárníci: 911 (na celém území USA)
V USA se při vytáčení telefonního čísla nejprve volí 1, pak
směrové číslo oblasti (obvykle uvedeno v závorce) a dále samotné
sedmimístné telefonní číslo. Při telefonování z USA do zahraničí se
volí 011, pak číselný kód země (ČR např. 420) a telefonní číslo
účastníka. Telefonní čísla začínající 1-800 nebo 1-888 jsou v USA
zdarma.
CELNÍ A DEVIZOVÉ
PŘEDPISY
Dovoz většiny druhů potravin a zemědělských výrobků je přísně
kontrolován a některé druhy potravin a zemědělských výrobků z
určitých oblastí či zemí je zakázán. Je dovoleno dovážet pečivo vč.
chleba a tvrdé a uzené sýry (ne tvaroh). Dále je možné dovážet
konzervované ovoce v originálních obalech. Z povolených poživatin
lze dále jmenovat dovoz cukrovinek, pražených kávových bobů, suché
rýže, čaje, sušeného koření. Veškeré dovážené potraviny je nutné
uvést na formuláři - celní deklarace (modrobílá kartička). Nalezené
nelegálně dovezené potraviny budou zabaveny a bez náhrady zničeny.
Dovoz předepsaných léků pro osobní potřebu je až na výjimky
dovolen. Je přísně zakázán dovoz jakýchkoliv narkotik.
Při dovozu zbraně povolené v USA pro sportovní či lovecké účely
není třeba mít povolení od úřadů USA. Nedoporučuje se brát s sebou
jakýkoli nůž, který může být považován za zbraň.
Do USA lze bezcelně přivézt na osobu 100 doutníků a 200 cigaret -
karton (výjimkou jsou tabákové produkty z Kuby, které je zakázáno
přivážet do USA) a dále 1 litr alkoholu na osobu starší 21let.
Osoby mladší 21let nesmí dovážet alkohol ani jako dárek. Dovoz
předmětů osobní potřeby je osvobozen od cla. Bezcelně je možné
dovážet dárky v hodnotě do 100 USD.
Dovoz i vývoz finančních prostředků v částkách převyšujících 10.000
USD je třeba deklarovat při vstupu do USA.
Není dovoleno dovážet bez povolení rostliny a neupravená
semena.
DOPORUČENÍ PRO TURISTY -
DROZD
DROZD - Registrace občanů při cestách do
zahraničí
http://drozd.mzv.cz
Projekt "Dobrovolné registrace občanů České republiky při cestách
do zahraničí (DROZD) umožňuje českým občanům poskytovat na
dobrovolném základě informace o svém plánovaném pobytu v
zahraničí.
DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ •
Prosíme o důkladné označení Vašich zavazadel Vaším jménem a CK
REDOK
• Účastníci zájezdu jsou povinni být v
průběhu celého zájezdu na smluveném místě a ve stanovenou dobu,
kterou určí průvodce. Nelze, aby z důvodu vaší nedochvilnosti byli
ostatní klienti kráceni na svých právech, jak v oblasti poznávání,
ubytování, stravování a dalších. V případě jakékoliv nedochvilnosti
informujte prosím neodkladně průvodce zájezdu. V místech srazu čeká
autobus max. 30 min., při definitivním odjezdu do ČR pak maximálně
1 hod. V případě, že jde o letecké zájezdy, návaznost na trajekt
apod. je zde čekací doba pouze 30 min.). Cestovní kancelář ani
dopravce za těchto okolností nenesou žádnou morální ani finanční
zodpovědnost.
• CK nepřebírá odpovědnost za jednání
cestujících, které by bylo v rozporu se zákony příslušné
země.
• Služby nečerpané vlastní vinou propadají
bez náhrady.
• Do autobusu doporučujeme pohodlné
oblečení, příruční zavazadlo a event. malý polštářek pod hlavu či
deku.
• Je povolen převoz zavazadel do hmotnosti
15 kg/os. V případě nadváhy nemusí být zavazadla převzata k
přepravě. Rovněž nebudou převzata balení minerálních vod či jiných
nápojů.
• Při odchodu z autobusu na výletech, při
prohlídkách apod., neponechávejte v autobuse finanční prostředky,
osobní doklady, platební karty, fotoaparáty, kamery aj. cenné věci.
Dopravce ani CK neodpovídá za jejich případnou ztrátu nebo
odcizení.
• Nezapomeňte vzít s sebou léky, které
užíváte, pohodlnou obuv, deštník nebo pláštěnku a dobrou
náladu.
• CK si vyhrazuje právo z organizačních
důvodů změnit místo ubytování dle Všeobecných smluvních
podmínek.
V současné situaci je nutné počítat se zvýšenou kontrolou na
hranicích a je pro nutné dodržet množství alkoholu a cigaret
deklarované v odbavení.
Program zájezdu dle katalogu, může být však
přizpůsoben časovému limitu na trase, počasí, nepředvídatelným
okolnostem na cestě i po dobu konání zájezdu. Změna programu
vyhrazena!
DŮLEŽITÉ POKYNY TÝKAJÍCÍ SE LETECKÉ PŘEPRAVY
Co si můžete vzít do příručního
zavazadla: Je nepřípustné brát na palubu letadla nože,
nůžky, pilníky a jiné předměty ostré povahy, střelné zbraně a
jejich imitace, tupé předměty (obušky apod.), které mohou být
využity jako zbraň, jakékoli výbušné a hořlavé látky, jakékoli
chemické nebo toxické látky. Dále je zakázáno brát na palubu
jakékoliv vlastní tekutiny (voda, nápoje, sirupy, polévky), krémy,
oleje, roztoky, spreje, parfémy, mascara, gely vlasové a sprchové,
tlakové nádoby, holicí pěny, deodoranty, pasty a zubní pasty,
krémy, směsi kapalných a pevných látek apod. Tyto předměty je nutno
umístit do zavazadel k odbavení. Uvedené tekutiny a gely mohou být
přepravovány pouze: v jednotlivých baleních o maximálním objemu
100ml umístěných v jediném průhledném, opakovaně uzavíratelném
plastovém sáčku o maximálním objemu 1 litr a předložené k
samostatné kontrole mimo kabinové zavazadlo. Tekutiny, které můžete
mít v kabinovém zavazadle bez omezení: léky a dietní jídlo
(doporučuje se lékařský předpis nebo potvrzení). Kapalné léky mohou
být převáženy v objemu větším než 100 ml, pokud je cestující
potřebuje během cesty ze zdravotních důvodů. Tyto léky musíte
nahlásit zvlášť během bezpečnostní kontroly na letišti.
Doplňující postupy bezpečnostních kontrol
Evropská komise zavádí povinné vyjímání
elektronických zařízení (notebooky, rádia apod.) a jejich
samostatnou detekční kontrolu. Ta se týká i svrchního oblečení
(bund, kabátů apod.). Tato opatření jsou na letišti Václava Havla
už aplikována a opatření EU nebude mít vliv na stávající průběh
kontrol.
Více informací o bezpečnostních pravidlech
letiště Praha: https://www.prg.aero/bezpecnostni-pravidla
Doprava na/z letiště v Praze
Každý účastník si zajišťuje sám. Na letiště je možné se dopravit
autobusem MHD č. 119 ze stanice metra A "nádraží Veleslavín" nebo
ze stanice metra B "Zličín" autobusem č. 100.
Parkování nejblíže letišti Václava Havla v Praze
Ve spolupráci se společností GO Parking
můžete využít prostřednictvím následujícího odkazu
https://www.goparking.cz/rezervace/krok1/?promo=red026,
popřípadě navštívit přímo oficiální stránky www.goparking.cz
Při uvedení promokódu RED026 získáte slevu na parkování na
chráněném a hlídaném parkovišti. Na letiště a z letiště vás odveze
BEZPLATNĚ mikrobus společnosti GO Parking - více na www.goparking.cz
|